2006年7月20日 星期四

英文!

最近終於開始認真的唸書了...

當然認真的程度跟大學上課不能比啦...

除了看英文...

聽也要聽英文...

娛樂也都要跟英文有關...

老實說還真的蠻痛苦的= ="

因為之前的荒廢...

現在沒辦法很適應呢...!

不過...

也因為這樣多看多聽了點東西!

認真看英文...聽英文...

又再次讓我發現這種語言的迷人之處...



在此推薦一首歌囉~~

雖然聽很多次了...

但是最近才發現他真的很棒呢!

有機會的話找來聽聽看吧~

So Beautiful(生命的美好)

Darren Hayes



Whether I'm right or wrong

There's no phrase that hits

Like an ocean needs the sand

Or a dirty old shoe that fits

And if all the world was perfect

I would only ever want to see your scars

You know they can have their universe

We'll be in the dirt designing stars



And darlin' you know

You make me feel so beautiful

Nowhere else in the world I wanna be

You make me feel so beautiful



Whether I'm up or down

There's no crowd to please

I'm like a faith without a clause to believe in it

And if all the world was smiling

I would only ever want to see your frown

You know they can sail away in sunsets

We'll be right here stranded on the ground

Just happy to be found



You make me feel so beautiful

Nowhere else in the world I wanna be

You make me feel so beautiful



I have lost my illusions

I have drowned in your words

I have left my confusion to a cynical world

I am throwing myself at things I don't understand

Discover enlightenment holding your hand



You are..

So Beautiful



Yeah darlin' you know!

That you make me feel so beautiful



中文:

無論我是對或錯

已經沒有必要再多說

就如同海洋之需要砂

仰或是新鞋不如舊鞋來得舒適

就算這世界已經是完美無缺了

我仍然只願看到妳那殘留的傷痕

妳知道他們能夠擁有自己的天空

而我們卻將身處於污穢的泥淖中 繁星們啊



親愛的 妳知道嗎!

妳讓我感到如此的美好

無論是在世界的任何角落,我都希望是如此

因為妳讓我感到如此的美好



無論我的心情是愉悅或沮喪都無所謂

因為已經沒有必要去取悅周遭的人

我彷彿就像是個必須相信卻沒有信條的信仰般

就算這世界充滿了歡笑

我也只願看著妳那憂傷的面容

但是妳知道的,它們會在夕陽餘暉下揚帆而去

而我們將會為了彼此能夠在此相遇而感到喜悅



妳讓我感到如此的美好

無論是在世界的任何角落,我都希望是如此

因為妳讓我感到如此的美好



我迷失在自己的幻覺之中

沉浸於妳的隻字片語裡

我將那侷促不安留在憤世嫉俗的世界中

卻深陷在自己所無法了解的一切裡

但當我握著妳的手時,我終於豁然開朗

因為妳是 如此的美好



是的 親愛的

是妳讓我感到如此的美好

3 意見:

匿名 提到...

我也想...

問題是網路速度太慢!!

傳不動!!!>"<

匿名 提到...

老實說,你應該把音樂上傳給大家抓咩~

匿名 提到...

放上來啦~~~XD

= =+終於...

張貼留言